לרומא, שנבנתה על גבי שבע גבעות היסטוריות, יש מראה מרהיב ומסקרן במיוחד כאשר מביטים בה מלמעלה, מנקודות תצפית גבוהות. הכיפות ההדורות של כנסיות העיר, נהר הטיבר שמתפתל כמו נחש והגשרים הרבים של העיר, נחשפים אט-אט כמו פסיפס זוהר ורק מחכים שנגלה אותם. הנה 5 נקודות תצפית יפות במיוחד על העיר, שמעניקות לנו נקודת מבט חדשה, וייחודית על רומא.

 

תצפית מהקומה העליונה של מבצר סנט אנג'לו
castel-sant-angelo-romaמבצר סנט אנג'לו מתנשא מעל גדת נהר הטיבר בקצהו של גשר המלאכים. צורתו של המבצר המסקרן הזה מזכירה במקצת צורה של אוניה ובראשו ניצב פסל של המלאך מיכאל, המחזיק חרב מעל לראשו. המבצר, שצורתו מזכירה במקצת אוניה, נבנה תחילה במטרה לשמש אחוזת קבר עבור הקיסר אדריאנוס, אך בהמשך שינה את יעודו והפך למבצר, אשר שימש את האפיפיורים השונים כמקום מקלט בעת מלחמה. כיום נמצא במקום מוזיאון (Museo Nazinale di Castel Sant'Angelo) המציג אוסף ציורים, פסלים, כלי נשק וכלי חרס עתיקים.
הקומה העליונה של מבצר סנט אנג'לו משמשת נקודת תצפית יפיפיה על העיר רומא. ראשית, נפרש לפנינו נהר הטיבר המפותל, החוצה את רומא לאורכה, ונראה לנו מלמעלה כמין נחש ארוך בצבע תכלת. מצד ימין ניצב הוותיקן וכנסיית פטרוס הקדוש. ממש ממול למבצר, מרכז העיר רומא נפרש לפנינו במלוא הדרו: הכיפה של הפנתיאון, אזור קמפו די פיורי, אנדרת ויטוריו עמנואל ופיאצה ונציה.

 

תצפית מהמרפסת של אנדרטת ויטוריו עמנואל השני (Monumento Vittorio Emanuele II)
Monumento-Vittorio-Emanueleהרומאים לא אוהבים את האנדרטה המפורסמת הזו, הנחשבת למבנה גס ומצועצע אשר פוגם בארכיטקטורה הרנסנסית והבארוקית של העיר. מסיבה זו זכתה האנדרטה, הניצבת בסמוך לפיאצה ונציה, לכינויים בלתי מחמיאים כדוגמת "מכונת כתיבה", "עוגת החתונה של רומא" ו"השיניים של רומא". עם זאת, המרפסת של האנדרטה מספקת לנו נקודת תצפית ייחודית על רומא. האנדרטה קרובה מאוד לרומא העתיקה: לקולוסיאום, לפורום טריאנוס, פורום רומאנום, כנסיית ג'זו ועוד – כך שזו הזדמנות מצוינת לראות את רומא העתיקה מלמעלה ובפרטי פרטים. מומלץ!

 

תצפית מגבעת ג'יאניקולו (Gianicolo)
Gianicoloגבעת ג'יאניקולו שוכנת מעלה לשכונת טרסטברה הבוהמית, מעברו השני של נהר הטיבר. הגבעה הירוקה מציעה למטייל בה גן פסלים נאה, טיילת נעימה, ונקודת תצפית מקסימה על העיר רומא. ראשית, נפרשת לפנינו שכונת טרסטברה, על סימטאוטיה הציוריות, ולאחר מכן מזומנת לנו תצפית פתוחה על מרכז רומא, הנמצא מעברו השני של נהר הטיבר. הגובה הרב מאפשר להבחין בקלות בכיפות הכנסיות המרכזיות ובמרבית המונומנטים הידועים של הרומא וכן בהרים הציוריים המקיפים את העיר.

 

תצפית מהכיפה של כנסיית פטרוס הקדוש שבוותיקן
תצפית-מהכיפה-של-כנסיית-פטרומיכלאנג'לו הוא שתיכנן את הכיפה היפיפיה של כנסיית פטרוס הקדוש שבוותיקן. המרפסת שבמרום הכיפה מציעה לנו נקודת תצפית עוצרת נשימה על רומא ועל הוותיקן. העליה אל הכיפה ואל המרפסת שלה קשה ומייגעת, אך בתום טיפוס ממושך של מדרגות רבות ותלולות, תמהרו להיווכח כי המאמץ היה שווה. תחילה ניצבת לפנינו כיכר פטרוס הקדוש שעיצב האדריכל והפסל הנודע ג'ובני לורנצו ברניני. מראה הכיכר – על צורתה האליפטית, אכסדרות העמודים שמקיפות אותה והאובליסק שניצב במרכז – הוא לא פחות ממרהיב. לאחר מכן ניתן לראות את מבצר סנט אנג'לו העתיק ומשם ממשיכה העין וקולטת את המונומנטים היפים של רומא: הפנתיאון, כנסיית סנט אנייזה אין אגונה שבפיאצה נבונה, פיאצה ונציה, גבעת הקפיטולין ועוד.

 

תצפית מגן פינצ'ו (Pincio)
Pincioאל גן פינצ'ו המקסים מגיעים מפיאצה דל פופולו, דרך שביל ארוך שעולה מעלה מעלה. נקודה גבוהה זו מספקת את התצפית היפה ביותר על המרכז ההיסטורי של העיר רומא, הנפרש ממש למול עינינו. תחילה אנו רואים את פיאצה דל פופולו היפה, על ארבע המזרקות הקטנות שלה והאובליסק ההדור במרכז. לאחר מכן, ממש ממול משקיפים על שתי הכנסיות התאומות הסמוכות: כנסיית סנטה מריה די מירצ'לי וכנסיית סנטה מריה די מונטסנטו. מיד לאחריהן העין קולטת את רחוב ויה דל קורסו, רחוב הקניות הידוע, שמוביל אותנו עמוק פנימה עד לפיאצה ונציה, לאנדרטת ויטוריו עמנואל השני ולגבעת הקפיטולין. מצד ימין ומצד שמאל תופסות את מבטינו הכיכרות, הכנסיות והמזרקות המפורסמות של העיר, והעיר נפתחת לפנינו כפי שהיא נראית בתמונות המפורסמות בחוברות הטיולים ובגלויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'